Inner strenght

Jag och min bästa träningskompis

Efter att ha fött två barn så har min rygg och axlar fått ta stryk. Inte på grund av födandet passé, men däremot pga allt bärande. För det blir en hel del bärande emellanåt. Och är jag dessutom stressad så sliter det så oerhört på kroppen. Så i höstas kände jag att jag MÅSTE ge tid åt mig själv. Min kropp SKRIKER (skrek) nästan efter att få ta ut sig och bli starkare.

När jag i höstas fick nys på Friskis och Svettis MammaMage-pass så var jag tvungen att försöka få en plats (7-8 deltagare per kurstillfälle). I höstas var det fullsatt, så jag fick vänta tills nästa tillfälle, vilket var nu i januari-februari! För cirka 2 veckor sedan gjorde jag mitt sista pass (4 tillfällen) och det har verkligen fått mig att vilja fortsätta träna och komma igång ordentligt!

Hur har det gått då undrar kanske ni? 😬 Jo, det har faktiskt gått över förväntan! Jag fick lära mig något helt nytt på MammaMage och har nu tagit med mig det – att andas och FOKUSERA. Fokusera på de inre magmusklerna. Så efter sista passet på Friskis och Svettis så har jag faktiskt tränat 3 gånger i veckan, fast då hemma.

I höstas när jag och Joakim var i Ullared köpte vi en träningsmatta. Jag tyckte det var onödigt, men gissa vem som använder den mest? 😁 Träningsmattan tillsammans med ett träningsband jag fått från svärfar så börjar min kropp, sakta med säkert, bli något mer stark och stabil.

Hej då trötta kropp! 2019 ska bli ett starkare år! 🙌🏻

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.